Отново на Камен Бряг

От известно време насам имам едно натрапчиво чувство, че мото сезона утре ще свърши, а аз все още никъде не съм ходил. Това само по себе си не би било чак такъв проблем, ако мотоциклетът не бе единствения ми личен транспорт. Поради тази причина започнах да си мисля къде мога да ходя да снимам и през седмицата, прибирайки се на сутринта на време за работа. Още след отбелязването на July morning бях решил, че ще се върна отново тук, но за да сляза и разгледам брега отблизо. Миналата година също бях идвал, но не знаех, че може да се слезе долу. И така, в края на  работния ден си нагласих багажа набързо и поех натам. Ето и първите кадри, след като слязох по една от пътечките надолу:








Може би тук е момента да изразя огромните си благодарности към Никола Хаджиниколов и Марина Найденова за oказаното от тях съдействие за оборудването ми със система за правоъгълни филтри Cokin и самите филтри (в моя случай  Hitech). Разгледайте галериите им, определено има какво да се види.

След като се смрачи повече от необходимото се качих отново горе и отидох до “Огънчето”. Все същото си е, само дето я няма глъчката. Всъщност очаквах да има повече летовници, а всъщност пристигайки заварих само две групи хора.

Бях изненадан да видя, че химическите тоалетни са останали по местата си и след July morning. Супер, вече не се притеснявах за естествените си нужди :D


Върнах се до мотора, опънах си палатката и тръгнах да търся друго място за слизане, където да отида да снимам на сутринта.


Поразходих се доста, но все пак намерих друга пътека надолу. На връщане се позабавих малко, за да щракна и някой нощен кадър. Небето над мен беше удивително чисто и звездите толкова ярки…


Малко след това си легнах и пробвах да поспя малко. Станах в 4, събрах си багажа, за да бъда готов за тръгване и отидох до пътечката, която си бях набелязал по-рано. За съжаление на сутринта също нямаше облаци, но такъв ми бил късмета.







Стана твърде светло, а и петък е работен ден, така че се отправих към мотора и поех наобратно. Няма по-добър начин да започне деня ми от този – посрещане на изгрева и 80 км по приоритетно хубав път рано сутринта. Винаги съм обичал карането по това време на денонощието – движението е малко, не е жега, а природата тъкмо се събужда за новия ден.

И няколко свободни интерпретации на някои от кадрите.



8 Responses to “Отново на Камен Бряг”


  1. 1 Аlmanah 18/07/2010 at 13:19

    :))) Добре е да почваш да кварваш по някой човешки фактор в снимките ;)

  2. 2 Pavel Pronin 19/07/2010 at 17:11

    Честити филтри и равен хоризонт ))) аз по тая жега веднъж се опитах да направя снимка на 10 мин експозиция, и цялата снимка беше покрита с милион бели точки, някакъв странен шум, но при теб виждам че няма проблем…

    • 3 Borislav Kostov 19/07/2010 at 21:42

      Благодаря! Хоризонта се усетих вече как да си го изправям, понеже взе много да ме дразни иначе. Явно говориш за нощните кадри – и аз ги имам, но при ресайз като този просто изчезват. Не мисля, че имат нещо общо с околната температура, но може и да греша. Все пак тялото ми е 350Д, едва ли би се справяло по-добре от твоето. Така или иначе не съм пробвал при осезаемо по-ниски температури :)

  3. 4 Pavel Pronin 19/07/2010 at 22:00

    Казах го защото като снимах нощно на Черни Връх при малко под нулева температоура – нямах такъв проблем. А и нали матрицата се нагрява доста при нощно снимане, така че сигурно е логично, че ако навън е по-хладно, за дълги експозиции е по-добре )))
    Какво правиш докато чакаш по половин час за снимка ?:)))

    • 5 Borislav Kostov 20/07/2010 at 00:54

      Виж, опитът си казва думата. Че се нагрява матрицата е ясно, при мен избива като лилавеещ участък в единия ъгъл. Не знаех, че нагряването е отговорно и за точно този особен шум. Иначе, да – по-ниските температури ще са по-благоприятни за това, но пък не и за батерията. Някой път ще пробвам отново другата техника, със снимане на доста голям брой 30 секундни кадри и събирането им. Струва ми се, че ще излязат много повече звезди, тъй като по моя начин сега по-бледите просто избледняват за тия 15-16 минути, някои явно си и изчезват. Нищо не правя – стоя и си мисля, докато не се усетя, че само стоя :D

  4. 6 Tihomir Mladenov 20/07/2010 at 18:12

    Многобройните бели точици се чистят лесно с Dust & Scratches във фотошоп. А това с изчезването на по-бледите звезди при дълги експонации наистина е много кофти…

    • 7 Borislav Kostov 20/07/2010 at 22:06

      Да, много полезно, и все пак най добре да ги няма. Явно никой от писалите до тук не е ползвал горната техника, но да видим до кога :)

  5. 8 radkich 27/07/2010 at 22:16

    Много хубави снимки , от много хубаво местенце . Свободните интерпретации също много ми харесват . Ще ми се и на мен да мръдна да поснимам в този район …. но от работа не остава време :(


Leave a Reply

