Из цикъла “Водно-кончести емоции”

В началото на годината се бях зарекъл, че тази година ще наваксам с макротата. Ето, че работя усърдно по въпроса. Наскоро отново ходих да снимам водни кончета. Тъкмо намерих едно, щракнах го,

но се оказа малко срамежливо и в следващия момент внезапно се скри от мен.


Търсих го под дърво и камък – нямаше го. Следващото, което срещнах, обаче, се оказа по-нахакано.

Снимах го аз, а то се мъчи да ми направи някакъв знак с “ръка”. Това значело “чакай малко”. Как не се сетих? В следващия момент полетя и кацна на една съседна вейка.

– Снимай ме сега – вика.


Тъкмо затаих дъх, намерих горе-долу фокуса, снимах го, а то ми се вайка:

– Какво правиш, бе, що на бленда 9? Не разбра ли вече, че от f/8 нагоре дифракцията маже яко!?

– Добре де – казвам му – окей, ще мина на f/8, но ще пробваме в друг ракурс.


– Не, не. Това е ужасно, виж тези сенки под очите!

– Добре де, какво предлагаш!?

– Чакай да помисля.

– Сетих се, дай да пробваме ей там, снимаш фронтално. Хм, какво щракна току-що, я дай да погледна!?

Показах му последната снимка на дисплея, а то:

– Леле, пич, като се научиш поне да фокусираш, ме намери пак. Аман от пишман фотографи в днешно време, ‘начи.

– К’во “пишман фотографи”, бе, я ела ти снимай с дълбочина на рязкост, измерваща се в микрометри!

Ядосах се, но случайно видях една мушица наблизо, щракнах я и си тръгнах.

Стига толкова макро за днес, скоро – пак :)

8 Responses to “Из цикъла “Водно-кончести емоции””


  1. 1 Tihomir Mladenov 09/06/2011 at 11:33

    Хаха, много яко се е получило!!! :)

  2. 3 Tihomir Mladenov 09/06/2011 at 20:10

    Е, какво да се прави… и аз така много често докато снимам нямам време да забележа някой гаф дето съм направил и после ме е яд много.

  3. 4 Borislav Kostov 10/06/2011 at 08:28

    Тук е по-различно и в много по-голяма степен няма как да повториш кадъра, защото гадинката вече се е размърдала и едва ли ще направи същия жест отново :)

  4. 5 Дядо Църко 10/06/2011 at 08:40

    Вкъщи ли ги снима тези животни?

  5. 7 Николай 17/06/2011 at 09:37

    Човече, тази снимка ме изкърти :)))

  6. 8 Borislav Kostov 17/06/2011 at 13:08

    Имах за вдъхновение дори по-добра от нея :)


Leave a Reply

Last post

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts.


