Такъв е животът.

Миналата седмица, търсейки си модел, се натъкнах на тази цикада:




Според мен е Cicadella virdis (зелена цикада). Често срещан у нас вид, на дължина достигащ 5 до 9 mm, като мъжките са значително по-дребни. Не беше много в настроение, затова и се опитваше да се крие от обектва ми (и въобще цялата артилерия, насочена срещу нея), но това само ми помагаше да направя няколко различни в композиционно отношение кадъра. На първо време ми се видя доста интересна с тези червени “ушички”, но въобще не се замислих какво може да е това. Отдавна съм спрял да се изненадвам чак толкова на това какви красиви и причудливи форми създава майката природа, затова и гледайки цикадата през визьора въобще и не допуснах, че това не е нормалното й състояние. Не можете да си представите обаче с каква учуда видях по-късно вкъщи, гледайки снимките на монитора, какво всъщност съм заснел:

Бедното животинче наскоро е било нападнато от червени акари. Последните живеят предимно в почвата и рядко излизат на повърхността. Четох, че ларвите се срещат по цветовете на растенията и от там нападат гризачи и птици, но не предполагах, че нападат и други насекоми.

4 Responses to “Такъв е животът.”


  1. 1 Николай 17/06/2011 at 09:34

    Много хубави са станали снимките. Не предполагах че това са акари. Връщаш ме назад във времето, когато снимах макро с mp-e 65 :)

    • 2 Borislav Kostov 17/06/2011 at 13:09

      Ехе, би ли споделил впечатления от обективчето? До скоро се чудех дали въобще някой в БГ снима с такъв :)

  2. 3 Христо 18/06/2011 at 22:16

    Супер са !

    Препоръчвам ти сериите на ВВС – Life in the undergrowth, уникално заснето и разказано :)


Leave a Reply

